Výživa

Sacharidy v potravinách

Existují tři základní druhy potravin s vysokým obsahem sacharidů:

1. Přílohy, obiloviny, ovoce a zelenina

  • těstoviny
  • brambory
  • rýže
  • pečivo
  • ovesné vločky, müsli, corn flakes a všechny možné nesquik / cini minis apod.
  • ovoce a zelenina

2. Sladká jídla

  • bonbony
  • čokoláda
  • mléčné dezerty, pudinky
  • zákusky
  • sladké nápoje

Nenechte se však mýlit – nejde o stejné sacharidy jako u příloh a obilovin. Ve sladkých potravinách jsou obsaženy především rychlé sacharidy – to znamená rychle se tráví a přecházejí do krve.

Proto by se měly používat především pro rychlé doplnění energie – například po sportu nebo při vyčerpání.

Konzumovat je při jiných příležitostech může vést ke vzniku nového podkožního tuku. Chuť na sladké proto bývá častou překážkou při hubnutí.

Naopak potraviny v první skupině se tráví pomalu – proto z nich máte delší pocit sytosti, než u sladkých potravin.

3. Skryté sacharidy

Jde o potraviny, o kterých se moc nedočtete jako „zdroje sacharidů“, ale jsou ve skutečnosti z velké části sacharidové:

  • kečup
  • omáčky
  • oříšky a luštěniny
  • mléko a mléčné výrobky

Pokud se tedy například rozhodnete držet atkinsonovu dietu, všechny tyto potraviny musíte vyloučit ze svého jídelníčku.

Pokud se Vám ještě nepodařilo získat ideální váhu a štíhlou postavu, možná to není Vaše chyba:

Podle mnoha odborníků na výživu nejde při hubnutí jen o stravu a pohyb.

Za nadváhou stojí zpravidla i zdravotní příčiny nadváhy, které Vám brání hubnout – nehledě na to, jak přísnou dietu držíte nebo jak moc sportujete.

Naopak když se zdravotní příčiny odstraní, jde hubnutí mnohem snadněji a rychleji.

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *